Biggest loser

Den gångna tisdagen var en väldigt speciell dag, min lilla Connor fyllde hela 5år! Han är en stor pojken nu :) Av mig fick han Batman pyssel- & målarbok, superhjältsstickers och kritor. Jag lyckades träffa precis rätt för varje dag har han sagt hur mycket han tycker om min present, sötnosen.

Igår började jag dessutom på min 90 dagars "Biggest loser"- utmaning. Vi hade vår kick off igår med fick coachning, hade invägning, vi fick våra Biggest loser tröjor och hade tillfälle att köpa supliment (är det verkligen det rätta svenska ordet? hahaha). Så varannan vecka är det invägning, vi tävlar i lag, jag kommer träna extra med min pt, vi har speciella gruppträningspass, vi kommer ha flera olika föreläsningar osv. Klubbvinnaren får $500 och vinnare över alla klubbar får $5000. Jag är så himla taggad :)

Ikväll kollade jag och barnen på Frozen medan mina värdföräldrar var ute på middag. Lite senare kommer Chelsea & Nancy över för Grey's anatomy kväll. Vi ska se säsongsfinalen av säsong 8 och storböla. Jag är den enda som sett det innan, så jag är redan mentalt förberedd.

FYI - amerikanare vet inte hur man gör goda tårtor. Jag kan inte äta dessa, på gott och ont antar jag haha.
Lets go!!

Manhattanville college

När du har ett au pair visum är en del av visumkraven att studera en visst antal timmar. Idag tar jag min tredje och sista kurs. Första kursen var om Montréal (inkluderat en resa till Momtréal, Kanada) och hölls på Borough of Manhattan community college, min andra var en skrivkurs på Norwalk community college och den tredje som jag gör idag heter cross cultural communication och hålls på Manhattanville college. Det ska bli skönt att ha första årets kurser avklarade och sen ha ett litet break innan andra årets studier påbörjas, men det är ändå en kul erfarenhet att ha med sig :)

This is for you Nancy!

Soo, my friend Nancy complained about me writing in Swedish, so I'll write this one in English. It will probably be a one time thing, (it is a swedish blog after all), but this is for you Nancy (& Chels, you've asked for it too!)

Yesterday me and N went out for dinner. I had been craving a burger from plan B ever since me and Chelsea went there on Monday (her one year anniversary, yaay!). When I suggested Plan B Nancy kind of rolled her eyes and said, "you can't go to the same restaurant twice within a week", but we went, I think she understands now - yes, you can! Their burgers are delicious.

Anyway, we went back to my place, because I forgot to fold the kids laundry and I felt bad haha, so we went back and did it on my off time. Later the same evening Nancy and my host dad got into a really vivid conversation about books, music and movies. They made a deal about Nancy watching four of his movies and then he would read one of her books. It was a really, really random conversation..

We started a movie (not any of the ones she got from my host dad) and I feel asleep within 20 min, we were soo tired.. I was suppose to give N a ride home, but she ended up staying over instead. Good decision!

The next morning we got up, made breakfast and then we (mostly Nancy) ended up spending the entire morning playing with the kids.. They were reading books, chasing each other, riding cars. We even did a bridge for the kids to drive through, it was me, Nancy, my host mom and my host dad - all standing in a line. It was a lot of fun and the kids loved it, haha!

Later on, we drove over to Chelsea's house and made tacoooos. It tasted like heaven! Chelsea even put herself on fire.. I heard a scream, looked up and both Nancy & Chelsea were laughing really hard. I said "please tell me you did not see a spider", but actually C's scarf caught on fire while she was cooking and she burnt off some off her hair. It could have gone really bad, but she lived!

At 6 I had to go back home and work for a few hours, but C & N came over again when the kids were in bed and we ended the night watching a movie.

I almost forgot - we booked tickets for Maroon 5 on March 8th, soo excited!!!

Just a normal dinner with the hair troll.
Reading..
Riding cars..
Then she took a break to be my personal hair dresser.
Our tunnel, hahaha. (Print screen from movie)

Fotobomb!

Kamerabilder från vår weekend resa till DC..

The White House
National museum of Natural history
Ett försök till kamera- selfie utanför Lincoln memorial
Selfie- time!

Det här med att se seriös ut på foton är inte min starka sida..
I väntan på att mannen i bakgrunden skulle flytta på sig.. hahaha
hahahahah...
Gruppfoto!
Maryland- Isabelle, så nära, men ändå så långt borta!

The U.S Holocaust museum

Washington DC

I fredagskväll sov Nancy över eftersom vi skulle upp kl 4 morgonen för att ta första tåget in till city. Vi kom in strax efter 6, gick till ett café och drack kaffe och började sedan gå mot busstationen. Det var nära, trodde vi.. Det tog närmare 40 min att gå och det var -10. Trots femtoelva lager kläder var vi genomfrusna och bussen var sen. Great. En timme i bitande kyla och sen äntligen in i en varm bus. Nähä, då funkade såklart inte värmen. Där satt vi med mössa, halsduk och vantar och frös.

Vi kom fram i tid och valde att gå till hotellet eftersom det inte var mer än 25 min bort. Kommer fram och ska checka in, men mitt namn finns inte med. Visade bokningsnummer. Gissa vad? Vi hade gått till fel hotell. Varför har de två hotell med samma namn?! Vårt hotell låg en timmes gångväg bort, så vi delade taxi. Väl framme checka vi in och gick upp till vårt rum och gjorde oss i ordning. Vi mötte upp världens mest saknade Isabelle och åt lunch på Shake Shake (hamburgarställe).

Vädrer var superbt. Strålande sol och några enstaka minus. Vi promenerade ner till Vita huset och såg båda sidor (sist hann jag bara se baksidan). Inget jätte imponerade. Det är ett fint hus, men det är inte mycket större än de galna Greenwich- villorna i mitt område.

Sedan gick vi till National museum of natural history. Massa uppstoppade djur, ganska intressant, men samtidigt sorgligt att se så mycket död (positiva Jenny, jag vet hahaha). Vi avrundade kvällen med en promenad ner till Capitol hill och The Washington monument i nattljus. Fint! Vi avslutade kvällen med middag på Steet lights of China, som min värdmamma tipsat om. Väldigt gott! Vi promenerade tillbaka till hotellet och låg i matkoma ett bra tag innan alla slocknade som ljus vid tio. Vilka ungdomar alltså...

Dagen efter vaknade vi alla utvilade och nöjda vid halv åtta när alarmet ringde. Det är något speciellt med hotellsängar! Vi startade dagen med en gudomligt god hotellfrukost och bra service. Vi packade ovh gjorde oss i ordning. Vi lämnade efter oss ett väldigt väldoftande badrum eftersom Nancy tappat en full parfymflaska i golvet. Oooops, haha.

Vi gick ner till Lincoln memorial (fortfarande min favorit av allt jag sett i DC) och tog massa foton. Sen gick vi till World War II memorial och därefter till the US holocaust museum. Där fick alla ett varsitt häfte om en speciell person som levde under krigsåren. Det var fyra våningar och och när vi gick igenom fick vi läsa vad som hänt från innan, under och efter andra världskriget. För varje våning och tidsaspekt skulle du läsa i ditt häfte vad som hände men personen vars "ID kort" du fått och inte förrän i slutet av rundvandringen fick du läsa om personen överlevde eller inte. Väldigt sorgligt..

Något utmattade efter en lång dag och en omtumlande upplevelse på museeumet gick vi upp till hotellet och hämtade väskorna, sa hejdå till finaste Isabelle och tog taxi till Union station för att påbörja vår bussresa tillbaka till NYC.

Jag har haft en så himla underbar helg med tjejerna och har verkligen njutit av varenda minut. Jag är så oerhört tacksam att jag har en sån himla underbar värdfamilj som bjöd mig och mina vänner på hotellet. De är så himla fina och jag har haft sån tur att hamna just hos dem.

Hotellet

Vita huset

National museum of natural history

Insider joke
Tall girl problem.
Washington Monument
Fina tjejer <3
Godaste kinamaten!
Två av mina absolut favoriter.